Rönesans sanatçısı sol eliyle çizmesine rağmen, tablolarını sağ eliyle boyadığını ve yaralanması sonucunda eserlerinin çoğunu yarım bıraktığı düşünülüyor.
Yeni bir araştırma, Leonardo da Vinci’nin bayılama nöbeti geçirip kolundan ağır yaralanmasından sonra Mona Lisa’yı bitiremediğini iddia ediyor.
Rönesans sanatçısı sol eliyle çizmesine rağmen, tablolarını sağ eliyle boyadığını ve yaralanması sonucunda eserlerinin çoğunu yarım bırakmak zorunda kaldığı söyleniyor. Da Vinci’nin yarım bıraktığı en ünlü eserlerinden birisi ise “Bilgelerin Tapınması (Adoration of the Magi) adlı tablosudur;
Ressamın, kariyerinin son dönemlerinde vücudunun sağ tarafını zayıflatan bir felç geçirdiği düşünülüyor. Paletleri ve fırçaları tutma şeklini etkilediği ve bu durum hem biyolojik bulgularla hem de portrelerinden görülebiliyor.
Bununla birlikte, Kraliyet Tıp Derneği Dergisi’nde yayınlanan yeni bir araştırmada, da Vinci’nin sağ elinde bir bastonla büzülmüş bir sekilde resmi yayınlandı.
Roma’da Villa Salaria Kliniğinde plastik rekonstrüktif ve estetik uzman cerrahı olan ve aynı zamanda yardımcı yazar Dr Davide Lazzeri: “İnme sonrası kas spastisitesinde görülen tipik bir sıkışık el göstermek yerine, resim genellikle pençe eli olarak bilinen ulnar palsi gibi alternatif bir tanı yansıtmaktadır” dedi.
Ayrıca senkop veya bayılma nöbetinin de da Vinci’nin sağ üst kolunda travmaya neden olabileceğini ileri sürdü. Ulnar siniri, omuzdan parmağa doğru uzanır ve elin karmaşık hareketlerini yönetir.
Dr Lazzeri : “Bu da, kariyerini son beş yılını ressam ve öğretmen olarak sürdürürken, Mona Lisa da dahil olmak üzere sayısız tabloyu neden eksik bıraktığının açıklaması olabilir.
(Da Vinci’nin Louvre’da sergilenen orjinal Mona Lisa tablosunun öncesinde bir kısmını çizdiği düşünülen Isleworth Mona Lisa tablosu)